Acte necesare la înscriere pentru cetățenii străini 2018-2019

Actele necesare pentru cetățenii străini din statele membre ale Uniunii Europene

  • Fișă de înscriere (sesiunea a II-a) (format A4) ;
  • Diploma de bacalaureat;
    • copie, dacă actul de studii este emis în limba română, engleză, franceză, spaniolă, italiană
    • copie şi traducere legalizată (în original) în limba română pentru actele emise în celelalte limbi străine
  • Foaia matricolă pentru clasele IX-XII/XIII;
    • copie, dacă actul de studii emis este în limba română, engleză, franceză, spaniolă, italiană
    • copie şi traducere legalizată (în original) în limba română pentru actele emise în celelalte limbi străine
  • Alte documente:
    • adeverinţa de promovare a examenului de bacalaureat din Italia; Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; Panellinies Exetaseis – adeverința pentru examenele naționale pentru liceu general din Grecia; adeverință emisă de Verket för högskoleservice privind accesul la studii universitare din Suedia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din S.U.A., etc.) - copie pentru actele de studii redactate în limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, spaniolă, italiană) sau copie şi traducere legalizată în limba română pentru actele de studii redactate în alte limbi
  • Documente personale de identificare, în copie;
    • paşaport
    • actul de identitate – buletin de identitate sau carte de identitate
    • dovada schimbării numelui (dacă este cazul), în copie (limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană) și traducere autorizată (pentru celelalte limbi)
    • certificat de naștere
  • dosar tip mapă;
  • (trei) fotografii tip buletin;
  • Taxa de evaluare de 50 de lei
  • Cerere tip pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obținută în străinătate.

Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00 şi 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educaţiei Naţionale
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti - ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ

Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educaţiei Naţionale
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română - BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu - euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.

Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN, numele titularului actului de studii și numele angajatorului care solicită recunoașterea (dacă este cazul)!

Pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate;
Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă;

  • supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă;
  • scutirea de supralegalizare este permisa în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.

 

Actele necesare pentru cetățenii străini din statele non-UE

  • Fișă de înscriere (format A4);
  • Diploma de bacalaureat sau echivalenta (copie si traducere legalizată);
  • Foile matricole (copii și traduceri legalizate);
  • Certificat de naștere (copie si traducere legalizată);
  • Copie simplă după pașaport;
  • Copie simplă după actul care atestă domiciliul stabil în străinătate;
  • Certificatul medical, într-o limbă internațională care să ateste lipsa bolilor contagioase;
  • 1 dosar tip mapă;
  • 3 (trei) fotografii tip buletin;
  • Cerere tip de eliberare a scrisorii de acceptare (în 2 exemplare)