Anexa 1.1d
Criteriile de admitere în anul 2022
la programul de studii Medicină (în limba engleză)
Admiterea la programul de studii Medicină (în limba engleză) se realizează prin concurs pe bază de dosar. Evaluarea dosarelor de candidatură este realizată de către o comisie formată la nivelul facultății, care va analiza documentele conținute în dosarul de concurs al candidatului.
Dosarele candidaților se pot depune atât la centrul special amenajat la sediul central al Universității, Direcția Generală Secretariat, camera U90, cât și online, prin transmiterea documentelor la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., conform calendarului de admitere.
Condiții de înscriere:
- Dovada cunoaşterii limbii engleze (candidații vor prezenta un certificat de competență lingvistică internațional nivel minim B1 sau certificat de competență lingvistică, obținut de la Centrul de Limbi Moderne din cadrul UDJG, nu mai vechi de 2 ani; sunt scutiți de prezentarea certificatului de competență lingvistică cetățenii care au absolvit studiile liceale într-o unitate de învățământ în care limba de predate este limba engleză sau care au obținut minimum calificativul B1 în cadruI examenului de bacalaureat;
Criterii de admitere: Media finală de admitere se calculează din 100% media de la examenul de bacalaureat.
În cazul în care 2 candidați prezintă aceeaşi notă la examenul de bacalaureat, departajarea se va face astfel:
- nota minimă a examenului de bacalaureat să fie cel puţin 70% din nota maximă teoretică a examenului din ţara în care a absolvit studiile liceale;
- absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine care să aibă în planul de învăţământ disciplina biologie şi/sau chimie;
- se va lua în considerare media aritmetică a notelor la disciplina biologie sau chimie;
- în cazul în care în planul de învățământ există atât disciplina biologie cât şi chimie, se va considera inițial media aritmetică a notelor de la disciplina biologie, ulterior media aritmetică a notelor de la disciplina chimie.
I. Admiterea cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europere, ai statelor aparținând Spațiului Economic European şi ai Confederației Elvețiene
Cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European şi ai Confederației Elvețiene sunt admişi la programul de studii Medicină (în limba engleză), după recunoaşterea studiilor efectuate în țările de origine.
Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației poate fi consultată accesând fișierul atașat: Lista diplomelor de liceu recunoscute de ME.
Echivalarea notelor se va face conform grilei de echivalare emisă de Ministerul Educației și poate fi consultată accesând fișierul atașat: Sistemele de notare de nivel preuniversitar din strainatate.
Dosarele considerate eligibile după criteriile de selecție, sunt trimise pentru recunoaștere către Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor. În urma evaluării dosarului la CNRED, este emisă o adeverință/atestat care conferă candidatului dreptul să urmeze studii universitare în România.
Candidații care optează pentru înscrierea la centrul special amenajat vor depune un dosar plic cu următoarele documente:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal (se completează la depunerea dosarului);
- diploma de bacalaureat sau echivalentă – 2 copii conforme cu originalul şi 2 traduceri legalizate ale documentului original;
- diplomele originale din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga.
- diplomele originale emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga vor fi supralegalizate de către: Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România sau Ministerul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/ Oficiul Consular al ţării emitente în România şi Ministerul Afacerilor Externe din România. Lista statelor pentru care se solicit apostilarea sau supralegalizarea poate fi consultata la următoarea adresă:https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicit%C4%83-apostilarea-sau-supralegalizarea
- adeverinţa de promovare a examenului de bacalaureat din Italia; Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; Panellinies Exetaseis – adeverința pentru examenele naționale pentru liceul general din Grecia; adeverință emisă de Verket för högskoleservice privind accesul la studii universitare din Suedia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din S.U.A. etc.) - copie pentru actele de studii redactate în limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, spaniolă, italiană) sau copie şi traducere legalizată în limba română pentru actele de studii redactate în alte limbi.
- foile matricole pentru toţi anii de liceu (clasele 9 - 12/13) şi pentru examenul de bacalaureat (sau echivalent) - 2 copii conforme cu originalul şi 2 traduceri legalizate ale fiecărui document original;
- certificatul de competență lingvistică (limba engleză) internațional nivel minim B1 sau certificat de competență lingvistică, obținut de la Centrul de Limbi Moderne din cadrul UDJG, nu mai vechi de 2 ani - copie conformă cu originalul;
- atestatul/adeverința de recunoaștere a studiilor liceale eliberat/ă de către CNRED sau cererea de recunoaștere a studiilor liceale în vederea acceptării la studii universitare (după caz);
- paşaportul (valabil minim 6 luni de zile din momentul depunerii dosarului) – 2 copii conforme cu originalul după paginile 1, 2, 3, 4 sau alt act de identitate care să dovedească calitatea de cetățean al unui stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European sau Confederaţia Elveţiană;
- certificatul de naştere - 2 copii conforme cu originalul;
- dovada plăţii taxei pentru evaluarea dosarului (250 euro) - copie conformă cu originalul - nerambursabilă;
- documentul care să descrie sistemul de notare aplicat în instituțiile de învățământ urmate (echivalentul în note a calificativelor cuprinse între nereușit și excelent);
- 4 (patru) fotografii tip pașaport;
- adeverința medicală din care să reiasă starea actuală de sănătate a deținătorului și, eventual, antecedente personale legate de boli cronice, în limba engleză.
Toate copiile necesare pentru dosarul de înscriere la admitere se certifică drept „conform cu originalul” de către persoana din cadrul comisiei de admitere cu atribuții în acest sens.
Candidații care optează pentru transmiterea online a documentelor la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. vor atașa, în copie scanată/fotografie, format *.jpeg, următoarele acte:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- diploma de bacalaureat sau echivalentă şi traducerea legalizată a documentului original;
-
- diplomele originale din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga.
- diplomele originale emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga vor fi supralegalizate de către: Ministerul Educaţiei şi Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România sauMinisterul Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/ Oficiul Consular al ţării emitente în România şi Ministerul Afacerilor Externe din România. Lista statelor pentru care se solicit apostilarea sau supralegalizarea poate fi consultata la următoarea adresă: https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicit%C4%83-apostilarea-sau-supralegalizarea
- adeverinţa de promovare a examenului de bacalaureat din Italia; Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; Panellinies Exetaseis – adeverința pentru examenele naționale pentru liceul general din Grecia; adeverință emisă de Verket för högskoleservice privind accesul la studii universitare din Suedia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din S.U.A. etc.) - copie pentru actele de studii redactate în limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, spaniolă, italiană) sau copie şi traducere legalizată în limba română pentru actele de studii redactate în alte limbi.
- foile matricole pentru toţi anii de liceu (clasele 9 - 12/13) şi pentru examenul de bacalaureat (sau echivalent) şi traducerile legalizate ale fiecărui document original;
- certificatul de competență lingvistică (limba engleză) internațional nivel minim B1 sau certificat de competență lingvistică, obținut de la Centrul de Limbi Moderne din cadrul UDJG, nu mai vechi de 2 ani;
- atestatul/adeverința de recunoaștere a studiilor liceale eliberat/ă de către CNRED sau cererea de recunoaștere a studiilor licealeîn vederea acceptării la studii universitare (după caz);
- paşaportul (valabil minimum 6 luni de zile din momentul depunerii dosarului) după paginile 1, 2, 3, 4 sau alt act de identitate care să dovedească calitatea de cetățean al unui stat membru al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European sau Confederaţia Elveţiană;
- certificatul de naştere;
- dovada plăţii taxei pentru evaluarea dosarului (250 euro) - nerambursabilă;
- documentul care să descrie sistemul de notare aplicat în instituțiile de învățământ urmate (echivalentul în note a calificativelor cuprinse între nereușit și excelent).
- fotografie tip pașaport;
- adeverința medicală din care să reiasă starea actuală de sănătate a deținătorului și eventual antecedente personale legate de boli cronice,în limba engleză;
- declarația pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale.
II. Admiterea cetățenilor străini din statele non-UE
Cetățenii străini sunt persoanele care au cetățenia unui stat terț al Uniunii Europene dovedită prin deținerea unui pașaport valabil.
Candidații se pot înscrie atât la centrul special amenajat la sediul central al Universității, Direcția Generală Secretariat, camera U90, cât și online, prin transmiterea documentelor la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., conform calendarului de admitere.
Candidatii care doresc să participe la admiterea la programul de studii Medicină (în limba engleză) trebuie să îndeplinească criteriile din OMEN nr. 3473/2017, OMEC nr. 4151/2020, cu modificările și completările ulterioare:
- absolvirea unui liceu acreditat în țara de origine și recunoscut de către Ministerul Educației (Anexa 1 din OMEC nr. 4151/2020). Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației poate fi consultată accesând fișierul atașat: Lista diplomelor de liceu recunoscute de ME.pdf
- diploma de bacalaureat va fi supralegalizată, după caz sau va fi însoţită de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă; supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă.
Echivalarea notelor se va face conform grilei de echivalare emisă de Ministerul Educației și poate fi consultată accesând fișierul atașat: Sistemele de notare de nivel preuniversitar din strainatate.
Dosarele considerate eligibile după criteriile de selecţie, sunt trimise pentru evaluare către Ministerul Educaţiei (ME) - Direcţia generală relaţii internaţionale şi afaceri europene (DGRIAE). În urma evaluării dosarului, ME emite scrisorile de acceptare la studii și le transmite instituţiilor de învăţământ superior şi, după caz, misiunilor diplomatice, atât în format fizic, cât şi electronic.
Candidații care optează pentru înscrierea la centrul special amenajat vor depune un dosar plic care va conține următoarele documente:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal(se completează la depunerea dosarului);
- diploma de bacalaureat sau echivalentă, copie conform cu originalul și traducere autorizată a documentului original, autentificată de către autoritățile de resort din țara emitentă; diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, vor fi autentificate de către:
- Ministerului Educaţiei şi a Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerului Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Lista statelor pentru care se solicit apostilarea sau supralegalizarea poate fi consultata la următoarea adresă: https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicit%C4%83-apostilarea-sau-supralegalizarea
- foaia matricolă- copie conform cu originalul și traducere autorizată a documentului original;
- certificatul de competență lingvistică (limba engleză) internațional nivel minim B1 sau certificat de competență lingvistică, obținut de la Centrul de Limbi Moderne din cadrul UDJG, nu mai vechi de 2 ani - copie conformă cu originalul;
- cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii (Anexa 2 din OMEC nr. 4151/2020) – 2 copii;
- pașaportul- copie;
- certificatul de naștere- copie și traducere autorizată;
- copie după acte care fac dovada domiciliului stabil în străinătate;
- chitanța sau dovada de plată a taxei de evaluare a dosarului- 250 euro (nerambursabilă);
- documentul care să descrie sistemul de notare aplicat în instituțiile de învățământ urmate(echivalentul în note a calificativelor cuprinse între nereușit și excelent).
- 4 (patru) fotografii tip pașaport;
- adeverința medical într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice, istoric personal legat de boli cronice.
Toate copiile necesare pentru dosarul de înscriere la admitere se certifică drept „conform cu originalul” de către persoana din cadrul comisiei de admitere cu atribuții în acest sens.
Candidații care optează pentru transmiterea online a documentelor la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. vor anexa, în copie scanată/fotografie, format *.jpeg., următoarele acte:
- cererea tip de înscriere, angajamentul candidatului, precum și declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- diploma de bacalaureat sau echivalentă și traducerea autorizată a documentului original, autentificată de către autoritățile de resort din țara emitentă;
diplomele emise în statele care nu sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, vor fi autentificate de către:- Ministerului Educaţiei şi a Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul României din țara emitentă și Ministerul Afacerilor Externe din România, sau de către:
- Ministerului Educaţiei din ţara emitentă, Ambasada/Consulatul ţării emitente în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
scutirea de supralegalizare este permisa în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Lista statelor pentru care se solicit apostilarea sau supralegalizarea poate fi consultata la următoarea adresă: https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicit%C4%83-apostilarea-sau-supralegalizarea
- foaia matricolăși traducere autorizată a documentului original;
- certificatul de competență lingvistică (limba engleză) internațional nivel minim B1 sau certificat de competență lingvistică, obținut de la Centrul de Limbi Moderne din cadrul UDJG, nu mai vechi de 2 ani;
- cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii (Anexa 2 din OMEC nr. 4151/2020);
- certificatul de naștere- traducere autorizată;
- pașaportul;
- acte care fac dovada domiciliului stabil în străinătate;
- chitanța sau dovada de plată a taxei de evaluare a dosarului- 250 euro (nerambursabilă);
- documentul care să descrie sistemul de notare aplicat în instituțiile de învățământ urmate(echivalentul în note a calificativelor cuprinse între nereușit și excelent);
- fotografie tip pașaport;
- adeverința medicală într-o limbă de circulație internațională din care să rezulte că posesorul adeverinței nu suferă de boli contagioase/cronice, istoric personal legat de boli cronice;
- declarația pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale.